Projekty katalogów produktowych

Projekty katalogów produktowych

Projekty katalogów produktowych

Katalogi produktowe pełnią wiele różnorodnych funkcji. Po pierwsze stanowią one bazę informacji o firmie. Po drugie promują aktualną ofertę. Wreszcie po trzecie – obszernie, a zarazem skutecznie prezentują to, co dana firma swoim klientom ma do zaoferowania. Nie może więc dziwić fakt, że katalog jest projektem, który powinien być przemyślany, a zarazem stanowić kwintesencję wszystkich trzech funkcji.
Przeglądając różnego rodzaju projekty katalogów produktowych, nie sposób nie zauważyć, że choć mają wiele cech wspólnych, potrafią też różnić się między sobą. Różnice te w głównej mierze dotyczą proporcji oraz szeroko pojętego kontentu. Inaczej bowiem wygląda katalog skoncentrowany na kwestiach informacyjnych, niż katalog promocyjny. Co więcej, ważną rolę odgrywa też potencjalna grupa odbiorców. To, do kogo kierowana jest oferta, ma ogromne znaczenie podczas doboru kolorystyki, czy innych elementów designerskich. Projekty katalogów produktowych są więc zawsze tworzone indywidualnie.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że same katalogi dzielą się na tradycyjne oraz internetowe. Formy drukowane doskonale sprawdzają się między innymi podczas targów branżowych, czy w relacjach z klientami, którzy składają duże zamówienia na różny asortyment. Internetowe są natomiast idealne dla pojedynczych konsumentów.

About